recension: elsas värld

Då var det dags för första boken i sommarens recensionsrace.

 

Jag ska ärligt erkänna att jag inte sträckläste Sofi Fahrmans andra del i Elsa-triologin. Den tappade mig någonstans efter halva boken, men efter ett tag plockade jag upp den igen och då sträckläste jag den till slutet. Det jag önskar mig till bok nr 3 är att den innehåller lite mer tempo. Jag gillar ju känslan av att inte kunna lämna ifrån mig boken.

 

Jag tycker mig ana en ”äldre” Elsa i denna boken (vilket hon uppenbarligen måste vara). Vad jag minns var hon inte mer än 21 i förra boken?
Det är spännande att följa Elsa. Genom hennes jobb på Bladet får hon åka till modeveckan i New York för att bevaka denna och för er som läst första boken förstår ni att det inte går helt smärtfritt. Även Elsas relationer innehåller minst sagt en del trubbel. Relationen med Hugo går mer upp och ner än Lisebergsbanan. Addera dessutom en mamma Cronstedt ovanpå detta.

 

Man får försöka att tänka bort Sofi från boken. Man målar ju lätt upp bilden av att det är Sofi som hänger med kändisar i The Playboy Mansion och går på Halloweenfest utklädd till Holy Shit. Speciellt när man läst om detta i Sofis blogg några månader tidigare. ;]
Förutom Sofi i rollen som Elsa, ligger jag och funderar på vilka Mr Fab, väninnan Maria och DJ:n Jonas är i verkligheten.

 

För att få ihop någon slutkläm på ett bra sätt vill jag säga att Elsas Värld är en bra bok att läsa på playan i sommar. Förväntar mig sig djupa handlingar, nagelbitande spänning och ett språk a´la Fredrik Lindström är kanske detta inte THE book, men för skön avkoppling funkar den!

 

betyg elsas värld: 3/5.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Funderade på om Mr Fab kanske är kändisstylisten Jonas??

2011-06-17 @ 21:59:19
Postat av: mika

skulle tro det! speciellt eftersom hon tackar honom i slutet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback