recensioner

under semestern har jag hunnit läsa två böcker och sett en hel del filmer, så jag tänkte skriva lite om dom!
kanske något för dig?

belle de jour
handlar om belle som jobbar som eskortflicka i london. boken är i dagboksform. om du tror att man sörjer med henne för att hon jobbar som hora, så har du fel! i stället skrattar man åt det hon berättar, även om både hennes kundbesök och privatliv ibland är lite väl bisarrt.
verkligen en bok jag kan rekommendera. så vitt jag har förstått ska det komma en uppföljare.
belle de jour har även en blogg!
betyg: 4/5

ps. jag älskar dig!
denna boken är en jättemysig roman. den handlar om holly vars man gått bort i ung ålder.
kvar lämnade han en lista om ska hjälpa holly att gå vidare utan honom.
den går snabbt att läsa med ett helt okej innehåll. liiiite dryg bara.
men visst är det en bra strandbok som man snabbt tar sig igenom!
betyg: 3/5


pledge this
började se denna filmen igårkväll men jag somnade och såg därför inte hela.
på det jag såg kändes det som en typisk highschool film med en del skratt men ganska förutsägbart. paris hilton i huvudrollen!
får tiden att rulla förbi en annars tråkig vardagskväll.
kan inte sätta betyg förrän jag sett hela.


music and lyrics
hugh grant och drew barrymore spelar huvudrollerna i filmen som handlar om en gammal popgrupp (där hugh var med) som helt håller på att flagna bort.
då får han ett erbjudande om att skriva en låt till en ny ung stjärna. till hjälp tar han oväntat nog drew som egentligen bara skulle vattna hans blommor.
en mysig film som kan rekommenderas!
betyg: 4/5

open  water 2
förstår inte hur jag och min pojkvän vågade oss på att se denna efter att ha sett ettan.
men för ovanlighetens skull så var tvåan MYCKET bättre än ettan.
den handlar om ett gäng som glömmer att ta ner stegen från båten när alla hoppar ner i havet. båten är hög och det finns inget sätt att ta sig upp på båten igen. kvar däruppe är babyn sara...
spännande, men ingen höjdarfilm direkt.
betyg: 3/5

the hamiltons
filmen handlar om en familj med fyra syskon vars föräldrar dött.
de ska nu ta sig tillbaka på banan utan dem. de är dock inte en helt vanlig familj. och då menar jag inte att deras föräldrar är döda..
läskig film med konstiga människor, men värd att se!
betyg: 3,5/5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback