blind

tjingeling!
precis hemkommen från optikern.
var ute och åkte bil med pappa förra helgen och då sa han: "säg till när du ser den skylten".
efter jag sagt till när jag såg den sa han bara: "boka tid för synundersökning så snart som möjligt".

idag var jag där och det visade sig att jag gått från att ha -1,25 på båda ögonen till att ha -2.
ganska stor skillnad alltså!
han visade på bokstäverna hur jag såg idag med glasögon/linser och jag utbrast: "amen gud, jag är ju blind!", haha!
så nu blir det till att beställa nya linser. kanske nya glasögon också!

har riktigt soft dag på jobb idag. jobbar 14:45-18:30.
imorgon har jag bara 7 timmars pass och det är mycket skönare än 8 timmar.

nu ska jag söka ett jobb och en lägenhet!

Kommentarer
Postat av: Lina

En gång när jag var på den årliga kollen hade jag gått från -1,5 till -3. De trodde det var ngt tillfälligt så jag fick snällt vänta en vecka o komma igen då men det var samma. Nu har jag -5,5 o -5,25 på glasögonen o mindre på linserna. Kanonblind utan!!!

2008-09-16 @ 13:14:47
Postat av: mika

lina: haha ojdå! ja, man märker inte riktigt hur dåligt man ser förrän man har de nya styrkorna framför sig.

Postat av: Lina

Precis. Och då undrar man varför man inte märkte ngt?!

2008-09-16 @ 19:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback