where to begin?

oj oj.
jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
jag vet inte heller vad jag vågar skriva här eftersom en viss A hotar med att han kommer att hitta min blogg.
ja, det är ju inte så svårt att hitta den direkt om man försöker.
han får väl läsa den på eget bevåg.

ja, ni undrar ju vad som har hänt med honom.
har lite svårt för att sätta ord på den situationen.
det var i alla fall hos honom jag var på hemligt uppdrag hos i onsdags. den var tricky, huh? haha!
då hade vi inte träffats på säkert över en månad, så det var ju nästan som en första dejt. okej, inte riktigt kanske..
annars är det inget nytt på den fronten. :]

han har ju iallafall blivit ganska nyfiken på bloggen sen jag var på bloggalan.
"vadå är du känd? skriver du varje dag? vad skriver du om? skriver du om mig? varför får inte jag läsa den?"
så, hej hjärtat, om du nu hittat hit. ;]

över till något roligare. ;]
igår var det fest hos sandylou.
hon & jenny kom och hämtade mig på stationen när jag kom med tåget, sen fick de välja klänning till mig och sen var vi igång.
vi satt ett tag i sandys korridor innan vi drog till korridor 19 där den omtalade jättefesten skulle äga rum.
visst det var ganska mycket folk - men många av dom var ganska konstiga. haha!
men allt blir ju vad man gör det till.

allt blev dessutom mycket roligare när M stod framför ögonen på mig.
hallå,
gustaf skarsgård-lookie!
sen börjar han prata. jag smälter ju ganska fort när göteborgskan klingar i mina öron.
så ja, vad kan jag säga? jag trivdes ganska bra i hans sällskap!

efter lite get-to-know-each-other-snack varvat med kyssar bestämde vi oss för att promenera in till stan då vi inte fick plats i taxin resten av gänget tog.
"det är lugnt, jag har bara 5-centimetersklackar", sa jag!
efter 10 minuter började jag dock tycka att det var lite väl långt, men att gå tillbaka var ju inget alternativ trots att vi inte ens var halvvägs.
jag utan legitimation och pengar och han utan jacka kom vi till slut in till stan, men där kom vi ju klart ingen vart eftersom jag inte hade leg. så vi körde lite mer lära känna-snack samtidigt som jag fick värma honom. ("så kallt är det ju faktiskt inte"). efter ett tag svarade jenny i sin mobil (efter många försök!) och då delade vi en taxi hem.

taxiresan och resten av kvällen gick först och främst ut på att reda ut fenomenet "sova sked".
M, 24 år, från göteborg tyckte att sova sked var detsamma som att sova skavföttes (stavas det så?).
"kulturskillnader" kallade han det och påstod att han inte hade fel.
så nu frågar jag er, göteborgare; är sova sked och sova skavföttes samma sak där uppe hos er?

jag fick äran att demonstrera det senare och nu hoppas jag han uppskattar den skånska varianten bättre. haha!
synd att han bor i 031 bara. min vanliga otur! ;P

hoppas nu att ni orkat läsa allt. ni vill ju att jag ska berätta om mina äventyr. ;]

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah, jag är från Göteborg och jag vill nog faktiskt påstå att han har FEL FEL FEL. Sova sked är bland det mysigaste som finns, och inte fan är fötter i ansiktet mysigt?! ;)

2008-10-25 @ 20:40:04
Postat av: Anna

Haha jag gillar att läsa om dina äventyr :) Vilken korridor bor hon i? Jag har varit på några förfester där nämligen eftersom jag pluggar där :)

Postat av: sofie

ja mer äventyr, det är kul :) spännande med M ju :)

2008-10-26 @ 02:35:05
URL: http://hotstuffs.blogg.se/
Postat av: petra

jag är också från göteborg och sova sked är definitivt inte fötter mot ansikte här. =) vet inte var han skulle fått det ifrån ?! =D

2008-10-26 @ 13:34:49
Postat av: sandylou.

Haha, Mika. Du blev lurad och det visste jag när han sa att han inte visste hur man sov sked.. Antingen var han trög, eller så lyckades han lura dig? ;)

2008-10-26 @ 17:16:17
URL: http://sandylou.blogg.se/
Postat av: mika

anonym: haha, ja, klart han har fel!



anna: vad bra. :) jag vet faktiskt inte vilken korridor hon bor i. men vi var på fest i 19. det var ganska nära. fast alla är kanske nära?



sofie: ja, mindre spännande att jag aldrig kommer se honom igen ;P



petra: nej, han var kanske inte så allvarlig.



sandylou: haha, lurad och lurad. som om jag hade något emot att skeda med honom ;]

2008-10-26 @ 17:20:52
URL: http://kela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback