restips till alla linsbärare

...ta med er ett extra par linser!

jag tänkte dagen innan jag började packa att jag skulle ta med mig extralinser, men sen glömde jag givetvis bort det.
angående glasögon tänkte jag också: "äeh, det är inte lönt att ta med - jag kommer ändå inte använda dom".
när jag ska ta på linserna andra dagen (igår) så märkte jag att den ena var sönder. TYPISKT!
jag tog den söndriga linsen på mig (INTE ATT REKOMMENDERA) och vi tog oss ut för att leta upp en optiker som möjligtvis (inte troligt) skulle ha min lins in store. givetvis hade ingen det. eftersom det är toriska linser så behövde de 2-3 dagar för att beställa dom..och då var man tvungen att köpa en hel box!
till slut köpte vi en vänsterlins som inte var torisk utan istället lite starkare än vad jag behöver..
den duger i krig, men jag kommer nog ALDRIG att glömma att ta med ett extra par linser!

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackare. Det gör så fruktansvärt ont med en söndrig lins. Jag brukar faktiskt ha med mig extra linser även när jag bara ska bort över helgen. Jag är extremt bra på att tappa dom nämligen :P

Postat av: Petra

Glad påsk! :D

2008-03-22 @ 15:43:48
URL: http://sotnosen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback