home sweet home

...eller?
då var man hemma igen..!
vaknade redan klockan 7 imorse! i grekland var klockan 8, så man är ju lite fel inställd.
tog på mig kläder och gick ut och promenerade en stund innan jag gick och köpte bullar till frukost.
solen skiner, synd att det är kallt bara.

hade gått upp ca två kilo under denna resan. det är sjukt!
åt ju inte nyttigt där direkt - massa fet mat, fikor på starbucks, muffins till frukost, godis..
så nu måste jag ta tag i mitt liv igen. stenhårt fram till sommaren är min filosofi.
ska ut och gå eller springa VARJE vardag som jag inte är på gymmet. gärna då också.. och på helgerna.

bloggar mer senare. :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

springa varje vardag när du inte är på gymmet? när ska din kropp då få vilan för att kunna bygga muskler och bränna fett? om du nu har väldigt lätt för att gå upp i vikt och är född med en kraftigare benstomme, är det inte bättre att ställa realistiska mål och förväntningar? sommaren är här om ett par månader och det tar flera år att bygga upp sin "drömkropp" och ett hälsosamt liv som passar just dig, och som man sedan kan hålla livet ut.

2008-03-25 @ 15:57:22
Postat av: mikaela

anonym: jag skrev inget om några mål eller förväntningar va? var hittar du det? vila får kroppen göra på helgen.

Postat av: Anonym

"ska ut och gå eller springa VARJE vardag som jag inte är på gymmet. gärna då också.. och på helgerna. " - det är faktiskt ett mål i sig att ta sig ut och springa varje dag. och varför ska du göra det? JO för att komma i form, vilket är slutmålet. Och det var det jag reagerade på, att sätta upp så pass höga "förväntningar" när du kanske egentligen inte är den där som springer ett par mil i veckan? det jag menar är att det faktiskt är bättre att ställa mer realistiska förväntningar på sig själv, som man sedan kan hålla, och nu menar jag inte bara tre månader innan sommaren är här. och som du säger ovan, vila får kroppen göra på helgen - jag förstår givetvis att du inte menade fullt allvar med det där att springa varje dag när du inte är på gym + helger. Jag tror inte på några genvägar. Om man vill hitta sin form finns det bara en väg - att hitta sin egen balans mellan träning och kost. (Ta inte min kommentar som negativ, utan precis tvärt om, jag är bara väldigt intresserad av det här med träning & hälsa och ger gärna konstruktiv kritik) Ha det toppen!

2008-03-26 @ 13:33:02
Postat av: mikaela

om du har följt min blogg så vet du att jag inte tar tag i detta nu, utan att jag tog tag och ändrade på mina vanor redan för ett halvår sedan och att jag redan gått ner 13 kilo. det jag menade var att jag hade slarvat lite och måste komma tillbaka till "mitt nya liv" igen! ;D

2008-03-26 @ 15:31:47
URL: http://kela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback