mitt tvåtusenåtta

känner att det blivit dags för en liten årsredovisning såhär sista dagen på året.
vad har egentligen hänt?

januari.

jag jobbade ganska mycket på montessori och tränade duktigt. hade gått ner mycket i vikt. (vafan hände sen?)
rosettfrisyren blev hypad och jag var tvungen att testa det. senare i januari började jag fundera på att klippa lugg efter att ha sett snygga vickan.
i januari träffade jag A för första gången.



februari.

jobbade fortfarande på dagis. började redan i februari med att dricka mojitos och drömma oss bort till sommaren.
drömde om lugg, rayban wayfarers och vita converse.
blev senare så att jag klickade hem ett par converse som mitt allra första ebay-köp.
klädde mig i vippiga kjolar och fortsatte att träffa A.



mars.

jag klippte äntligen den där luggen.
köpte både en jeansjacka och en skinnjacka som kom till att bli favoriter under våren och sommaren.
var med familjen i grekland (aten) eftersom pappa jobbade där.




april.

vi hade årets första grillkväll i början av april.
jag kom till att gilla min lugg mer och mer.
drömde om de mest hypade hm-plaggen ever (?!).
satti och kenneth tvingade med mig på en timo-konsert i vårsolen, trots att jag aldrig hört talats om honom.
annars i april? jag sökte jobbet på eniro och jag fyllde 20!







maj.

jag sökte till journalistlinjen på en folkhögskola, men kom tyvärr inte in.
blev kär i stentvättat och monki hörde mina böner.
fick halsfluss när jag skulle börja på eniro, men som tur var fick jag hoppa in i en senare utbildningsgrupp.
fyndade babyrosa converse på ebay!



juni.

jag och s var på galapremiären av sex & the city. åh, vad bra den var!
vädret var strålande så man kunde hänga vid poolen och ha mysiga grillpartyn.
jag köpte klänningen constanze från acne som blev perfekt på midsommar.
åkte till italien med familjen!





juli.

första juli-dagarna var jag fortfarande i italien och hade det mysigt.
sen fick jag åka hem och jobba.
var en sväng på åhus beachhandboll och spanade in lammkött. haha!
gjorde ett av årets bästa köp - min louis vuitton-väska!
juli bjöd även på fler sommarfester och trevligheter!




augusti.

jag drömde om oversizeade kavajer och nördglasögon.
i augusti skaffade jag mig min andra tatuering!
började bygga på mina naglar, och nu är jag fast!
satti tvingade med mig på årets andra timo-spelning! han tatuerade mig. haha! :D
jag började leta efter egen lägenhet.






september.

köpte en röd volangklänning från topshop som jag tycker är jättefin!
även två nya skinnjackor, vet inte hur många jag har nu.
fina ankelboots från h&m blev mina.
alexandra hade avskedsfest och flyttade upp till småland. :/





oktober.

i oktober fick jag min lägenhet och allt handlade mest om möbler och inredning.
lite mode blev det också i och med stockholmsresan som bjöd på bloggala och shopping!
och så träffade jag ju idol-lars på idol ;]
oktober och kanske årets bästa köp (tillsammans med väskan) - acne pistols!
jag träffade en fin göteborgare på en fest. synd att vi aldrig träffats igen. :/




november.

började komma i ordning med lägenheten och hade min första inflyttningsfest. :]
tack till er som kom och för era fina presenter!
pappa bokade en thailandsresa till hela familjen!
första snön kom!
jag blev såld på djurmönstrat!
fick kontakt med någon som kom till att bli väldigt speciell för mig.. men håller det ganska tyst och hemligt fortfarande.




december.

hade min andra inflyttningsfest.
tidigt i december började jag fila på årets önskelista inför jul!
köpte två underbara pälsar!
hade en underbar jul med fina julklappar, bland annat min nya fina bloggdator.
var i göteborg och hälsade på släktingar och bodde i vår nya lägenhet!
och nu är vi här.. den 31:a december, och jag är skitstressad. champagnen in i kylen och jag in i duschen NU!




Kommentarer
Postat av: alexis

för i hela helvetet!! du glömde våra roliga filmer efter stekan! heheh

och att du och jag åkte in till malmö på valborg och satt på uteservering med nath och robin!

2008-12-31 @ 13:12:22
Postat av: mika

alexis: tyckte du verkligen att jag skulle publicera dom? och om valborg.. jag fick ju välja ut vissa saker. kunde inte skriva om allt! :P

Postat av: mormor

Hoppas Du får en trevlig nyårsafton. Var rädd om Dig.

2008-12-31 @ 15:29:02
URL: http://jiss.blogg.se/
Postat av: sofie

spännande med någon som du ville hålla hemlig ;)

2009-01-01 @ 02:20:47
URL: http://hotstuffs.blogg.se/
Postat av: Ella

åhh var köpte du din LV-väska?

2009-01-01 @ 19:38:18
Postat av: mika

mormor: tack. :)



sofie: hehe, ja, eller kanske.. vi får se! :)



ella: jag köpte den second hand! :]

2009-01-01 @ 19:59:09
URL: http://kela.blogg.se/
Postat av: therese

skitsnygg väska!

vad kostade den?

kram

2009-01-04 @ 21:30:57
Postat av: mika

therese: tack! jag köpte den för 2500 tror jag det var!

2009-01-05 @ 13:12:49
URL: http://kela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback