brownie

jag var och snackade lite med en optiker i fredags om färgade toriska linser, men det är så in i helvetes dyrt.
kostar ca 500 kr per par (månad) och för mina vanliga betalar jag 700 kr per halvår!
dessutom vill de få mig att göra en synundersökning för 495 kr först eftersom jag inte är kund hos dom.

så jag sket i det.
nu har jag beställt hem ett par vanliga färgade linser - med rätt styrka, men utan det som korrigerar brytningsfel.
eftersom jag inte har så mycket brytningsfel så borde de funka hyfsat.
någon som har erfarenhet?

Kommentarer
Postat av: ...

jag har brytningsfel på båda ögonen.. men inga stora, så enligt min optiker behöver jag inte toriska linser.. jag har vanliga.

2008-08-06 @ 21:30:59
Postat av: sooooouufiilouu

jag hade färgade bruna linser från optikern. dom kostade mig femhundra kronor.. men jag använde dom endast till fest och var VÄLDIGT noga med att rengöra dom och byta vätskan i dosan ungefär två gånger i veckan. dom höll sig fräscha säkert i 6 månader.. och då använde jag dom minst två gånger i månaden! :)

Postat av: Sara

Akta dig bara så ditt synfel inte förvärras av att du inte har "rätt" linser. Jag gjorde det misstaget.. :/



Det blir säkert bra :)



2008-08-07 @ 08:18:33
URL: http://makii.blogg.se/
Postat av: mikaela

...: får hoppas att det funkar med mig också då. :) vet iofs inte riktigt vad som är mycket och lite.



sooooouufiilouu: ah, jag hade iofs tänkt ha dom mer än två gånger i månaden. men om det inte funkar med vanliga får jag väl göra som du. :)



sara: enligt en optiker jag pratade med så är det inte alls farligt att använda "fel" linser så länge de inte skaver på ögat och det kan rätt linser också göra. :)

2008-08-07 @ 11:20:46
URL: http://kela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback