färgade linser

40340-1624
igår när jag hade gjort om denna bilden lite i photoshop så kom jag på att jag skulle vilja testa bruna linser.
det är skitsnyggt med bruna ögon och blont hår tycker jag!
det finns dock ett problem.. inte nog med att jag behöver styrka i mina linser.. jag behöver även toriska linser (för astigmatism, brytningsfel).

för ett år sen ungefär köpte jag färgade toriska linser på nätet av ett företag som hette CXMoptik. de verkar dock inte finnas längre :/ synd - för jag blev nöjd med resultatet!

är det någon som vet någon sida som säljer färgade toriska linser? eller är det någon som fixat det på annat sätt? genom sin optiker? tacksam för ALL hjälp! :]
för er som inte behöver toriska linser skulle jag rekommendera yourlenses. de har bra service och riktigt bra priser. där köper jag mina vanliga linser och sparar flera hundralappar per år genom att köpa där istället för att beställa genom optikern.

de snygga färgerna ovan finns där och linserna heter freshlook colorblends.
jag vill ha färgen brown eller pure hazel.
ca 320 kronor blir det för 4 linser och jag antar att det är månadslinser så det är för 2 månader.
finns självklart med styrka! :]

Kommentarer
Postat av: Maria

Skitsnyggt med bruna ögon ! :)

Postat av: mikaela

maria: ja, visst är det?! :)

2007-09-27 @ 14:09:45
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: sofie

tack för tipset söt, fin du var i mörka ögon, jag saknar photoshop!!! :)

2007-09-27 @ 14:10:01
URL: http://soppan.blogg.se
Postat av: mikaela

sofie: så lite så. tack själv :) ja, PS är kul! :D

2007-09-27 @ 14:36:28
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Lina

Torisk? Vad är det?

2007-09-27 @ 20:45:01
URL: http://www.liihna.webblogg.se
Postat av: mikaela

lina: det är linser för oss med brytningsfel! :)

2007-09-27 @ 20:49:23
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag handlade också mina linser via CXM Optik då de hade riktigt bra priser och väl fungerande service. Jag fick dock till svar att de lagt sin internetverksamhet på is i väntan på socialstyrelsens utlåtande om hur näthandel med linser ska hanteras.
Så tills vidare får man leta på annat håll. Yourlenses som du nämner har jag handlat hos och de är bra men numera kollar jag runt lite på de olika jämförelsesajter som finns, typ pricerunner och alltomlinser. Båda sajterna har många butiker att välja bland. Jag föredrar dock alltomlinser som endast jämför linser. Jag bifogar en länk till deras prisjämförelse på FreshLook.

Postat av: mikaela

jessica: ja, alltomlinser är en riktigt bra sida för att jämföra linser!
dock så har jag letat överallt men inga säljer färgade toriska linser.
hur kom du i kontakt med CXM optik?

2007-10-01 @ 17:38:07
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Gert

vad jag vet finns det ännu ingen tillverkare som tillverkar färgade toriska linser (dvs. för dig med brytningsfel). förhoppningsvis blir efterfrågan tillräckligt stor framöver så att någon tillverkare tar upp tillverkning.

Färgade linser delas normalt in i färglinser för mörka ögon, för ljusa ögon. Om du har bruna eller mycket mörka ögon, så ska du titta närmare på opakfärgade (spräckligt målade) linser som kan ändra den egna ögonfärgen. Om du har ljusare ögon får du bäst resultat om du förstärker den egna ögonfärgen med s.k. Tinted/Enhancers har ett semi-transparent färglager ex blåögda bör välja blåa eller aqua färgade linser, grönögda bör välja gröna eller aqua färgade linser.

Testa att gå in på www.synfel.se. Dom har ett stort sortiment och av färgade linser med tydliga bilder och beskrivningar för vilken lins som du bör välja.


Lycka till!

Mvh/Gert

2008-03-19 @ 16:04:05
URL: http://www.synfel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback