de omtalade UGGsen

40340-1660
något som verkligen kommit på tapeten är UGG-stövlarna!
jag vill ha ett par, är någon förvånad?
jag köpte aldrig några då när de var poppis för ett par år sen.
min syster har ett par liknande (inga äkta) som ni ser på bilden, men de kommer jag väl inte få sno så ofta! ;P
är det någon som säljer sina? är inte så sugen på att köpa ett par äkta för över 2000 kronor.

ebay verkar vara ett alternativ också, men jag är jätterädd så fort det handlar om internationell handel.
hur funkar det? jag har blivit medlem. men vad är det för fraktkostnader? hur vet man att de är seriösa? vad finns det för betalningsalternativ? tillkommer tull?
någon vänlig själ får jättegärna förklara lite om hur det går till. vill ni inte kommentera här kan ni maila mig! eller lägga till mig på msn med samma adress.

Kommentarer
Postat av: sandra

ja den sidan känner jag igen! ska kika. thanks! cheap monday har ju killvariant i loosefit (:

Postat av: Louise

De flesta på eBay kräver att du betalar med PayPal, och då behöver du ett kreditkort vid en registrering på paypal.com. Det är ett säkert betalningsalternativ; du får tillbaks dina pengar om säljaren fejkar eller är oseriös (om du öppnar en "claim", läs mer på paypals sida). Och angående frakten så är den ju specificerad i varje enskild auktion, (eller så frågar du säljaren per mail),
det är ju inte samma kostnad till Sverige var som helst i världen :) Jag har ALDRIG råkat ut för tull, har handlat mycket på eBay, men annars be säljaren skriva "gift" så bör ingen tull tillkomma. Har inte hänt mig ändå fastän jag inte bett om det. Att de är seriösa ser man på deras omdöme, precis som Tradera. Är de inte det och du har betalat med Paypal så får du pengar tillbaka. Så egentligen har du inget att vara rädd för.

2007-09-30 @ 18:54:13
Postat av: Maria

Jag har bara positiva erfarenheter av att handla på Ebay. Betalar alltid via paypal och det är jättesmidigt, ofta står det i annonsen hur mycket frakten blir till sverige annars kan man maila säljaren. Har fått för stora skor en gång, det var bara till att skicka tillbaka och sen fick jag tillbaka mina pengar. Jag är jätteglad att jag kan göra så bra affärer nu när dollarn är så låg och så finns det ju så mycket kul "over there" som inte finns här. Har tyvärr råkat ut för tull en gång, det var när jag köpte ett kenneth jay lane äpple och har för mig att det blev 200 kr, lite snopet!
Jag rekommenderar absolut ebay!

2007-09-30 @ 19:47:41
Postat av: <3 A L E X A N D R A

asos säljer uggs för 1600 kr lr nått.. lite billigare än här iaf :)

2007-10-01 @ 14:33:20
URL: http://alexandra08.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback