mode-utmaning

en utmaning ifrån camilla är perfekt att svara på när man inte har något att göra och pojkvännen inte är hemma.

vad heter du?
mikaela.
vart bor du?
svalöv, skåne.

när är du född?

28 april 1988.
beskriv din stil med 3 ord?
bekvämt, jeans, sött.
vad innebär mode för dig?
ett stort intresse. största delen av dagarna går nuförtiden ut på att springa i affärer, läsa modebloggar eller modemagasin.
vilka är dina favoritaffärer, butiker?
h&m, zara, asos.com.
shoppar du second hand?
jag hade gärna gjort det, om jag vetat några bra i närheten av där jag bor. helsingborgstips?
vilken är din favoritdesigner?
chloé.
vad är din favorit i höst?
den stickade klänningen och ankelbootsen.
hur mycket shoppar du för i månaden?
ca 2000 kr. (hur det går ihop med min inkomst på 950 kr/mån är ett STORT frågetecken.
dyraste plagget respektive billigaste?
dyraste plagget är min goose-jacka. sen har jag nog inte så roliga superfynd. :/ tyvärr.

tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?
mer, helt klart! då kanske man har kids att shoppa till också! :]
brukar du tröstshoppa?
hm, hela min familj vet att så fort jag får köpt något så försvinner min huvudvärk, mitt magont osv.. så ja!
högklackat eller lågklackat?
både och.
vilken är din drömväska?
mulberry ledsbury, mj's stambag, en chanel 2.55 eller hermes birkin.
vilket blir ditt nästa köp?
gardenias ankelboots (önskar jag), eller min drömklänning. (önskar jag nästan ännu mer.)
favoritblogg?
oj, jag har så otroligt många! shecity och emmisen, kan jag ta upp. men det finns sjukt många fler!
vilka är dina stilikoner?

nicole richie, kate moss och rachel bilson.
när upptäckte du ditt intresse för mode?
har alltid varit intresserad!
Vad vill du jobba med i framtiden?
om jag hade kunnat designa så hade jag drömt om det! men nu drömmer jag om att bli modejournalist.
Favoritplagg just nu?
min stickade ebba-klänning, som jag inte ens fått än! haha! så jag får kanske säga den underbart söta toppen från indiska istället.
Favoritaccessoarer?
skor eller väskor. svårt val.


Kommentarer
Postat av: Anonym

uff har en del grejer, mkt skit men om man letar så kan mna fynda! ligger på söder, g-a torg typ. och sen finns där ju vid bagatelle, kommer inte ihåg vad dom heter dock.

2006-09-24 @ 00:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback