köpenhamn

40340-93


malin, en vän, ringde för en liten stund sedan och frågade om jag var sugen på att följa med henne till
köpenhamn. bara man tar sig till köpenhamn själv så får man två nätter på hotell där frukost ingår för runt 200 kronor.

så nu får jag alltså se om det blir bestämt säkert innan jag beställer alla kläder jag vill ha. köpenhamn är ju trots allt en stor shoppingstad!
jag känner tyvärr inte till staden alls bra så ni får gärna tipsa om roliga affärer, gallerier, second hand osv så får jag väl göra en besökslista.

återkommer, ciao!




Kommentarer
Postat av: Sandy

Köpenhamn är FANTASTISKT! Ströget is the shit, ju längre ner du går desto tuffare affärer blir det. Det börjar med H&M, Zara & Mango. Sen kommer Miss 60, Lacoste och Benetton. Sen kommer Illum (Köpenhamns motsvarighet till NK) och efter det hittar du alla godbitarna. Vi snackar Gucci, Pucci, Prada honey! Även om du inte har råd med den tuffaste Miu Miu-väskan inne på Company så är det ändå så otroligt nice att de bara står där så man faktiskt kan känna känslan att ha drömväskan i handen! Tänk dock på att den svenska kursen är urdålig, 100 danska motsvarar cirka 120 svenska.. Det är lite, för att inte säga mycket, trist. Jag för min del är gladare att bo närmre Köpenhamn än Sthlm då Köpenhamn är en mycket bättre shoppingstad. När Chanel skulle lägga en huvudbutik i Skandinavien valde dem att lägga den i Köpenhamn - det säger en del. LYCKA TILL AND HAVE FUN!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback