partyparty!

40340-2327
oh la la. kvällens babe.
ååååååh.. jag hade skrivit skitlångt inlägg, sen försvann allt!
och sen råkade jag trycka bort hela internetfönstret så jag inte kunde trycka på ctrl + z heller. (vilket man annars gör för att få tillbaka text).

jag tänkte att jag skulle berätta om helgen.. men nu kommer jag skriva det mycket tråkigare med mindre detaljer. fan vad sånt gör en irriterad!

i fredags åkte jag och
alex till nova och shoppade. hon var tvungen att köpa nya pumps och något att ha på sig på lördagen.
jag.. ja, vad behövde jag egentligen? inte så mycket.. men det var ändå flera tusenlappar som försvann.
vi gick runt på nova alldeles för länge och sen fick vi hoppa in i bilen och köra till center syd eftersom vi skulle till systembolaget.
när vi kom till centan började vi med lite mackedonkan hos s. där inne fick jag syn på en telenorbabe som stod utanför och jagade massa kunder.
han fångade givetvis oss också. (och vi ville väl bli fångade antar jag..)
han var så jävla charmig så han lyckades sälja en förlängning till mitt abonnemang och en ny mobil fick jag även "på köpet". dock har jag inte fått den än, han skulle skicka den till mig!
dessutom prackade han på alex ett mobilt bredband.
ja, han var fin den där kaptenen.
vi stod hos honom hur länge som helst och kände att klockan började rinna iväg så vi fick springa iväg till din sko där alex köpte första bästa svarta pumpsen och sen vidare till systemet.

när jag kom hem var klockan 19:50 och jag skulle vara hos sofie på förfest klockan 20.
som tur var hade jag duschat och lagt makeupgrunden innan vi stack iväg på shoppingrunda så det var bara till att lägga på lite mascara, eyeliner och dra på sig nya kläder. hoppade upp på cykeln i ösregn och anlände ca 20:15.
fint folk kommer sent! eller hur är det? ;]

vid halv tolv var vi inne i helsingborg och begav oss bort mot tivoli.
kön var typ en miljon meter lång, så vi kilade bort till steakhouse ett tag och köpte shottar a la 20 kr styck.
när vi sen återvände till tivoli var kön lika lång, men då bestämde vi oss för att uthärda den. jag i min lilla skinnjacka i det busvädret. jag tror jag har köldskador fortfarande.

trots massa småbarn, massa slagsmål & onda fötter så var det ändå en kul kväll.
så tack för det alla inblandade! och grattis sofie och louise som var tjejerna vi firade!



fan vad långt det här blev.
nåja, ni som fortfarande läser.. nu kommer lördagens bestyr!
(vafan nu snöar det ute tror jag!? fyfan för det. var bara tvungen att klämma in det)

blev hämtad vid halv sex av alex, emelie och josse. minst sagt i en fullpackad bil.
alla skulle ju sova i malmö så det var en del packning med kuddar, madrasser och filtar.
åkte en sväng till landskrona för att hämta ännu mer grejer (!!), och sen iväg mot malmö till min kusin nath & hennes sambo robin.
där bjöds vi på mat, vin, cosmopolitans och utnämnde oss själva till de olika SATC-karaktärerna.
alex - samantha. den var lätt!
nath - charlotte. om möjligt ännu lättare!
jag & josse - carrie. who else?!
emelie - en blandning mellan miranda & samantha.

vid halv 12-tiden (?) hoppade vi in i en taxi som tog oss till slagt i malmö.
när vi kom dit märkte vi att de inte öppnade förrän 00. tur att vi inte stack tidigare.
vädret var ju inte det roligaste, men denna kvällen hade jag tagit min canada goose för att inte göra om misstaget från kvällen innan!
framför oss i kön stod ett gäng med småungar. typ 18&19-åringar. alla som inte var 20 fick snällt gå ur kön igen.
shit tänkte vi - jag är ju också bara 19!
men jag visade mitt leg, sträckte lite på mig, han tvekade en halv sekund innan han sa "välkommen". YES!

vi dansade runt, jag i mina 10-11 cm klackar, i några timmar, drack JD/coke & sen avrundade vi med pölsemannen innan vi satte oss i en taxi hem.
hemma hos nath var jag, alex & emelie vakna ett tag.
ringde alla malmöbor vi hade i telefonboken. alex & emelie fick för sig att de skulle på efterfest.
när vi sen var tysta i ca 30 sekunder så somnade alla tre. HAHA!

skitkul kväll verkligen! :D tack!
och speciellt tack till nathalie och robin som fixade med allt!

bilder från lördagen;


Kommentarer
Postat av: dannjella

haha jag och mina tjejkompisar har också utnämnt oss till de olika satc-karaktäerna. jag är miranda. haha

Postat av: mikaela

dannjella: haha, vi hade ingen ren miranda i vårt gäng. ;D

2008-03-03 @ 16:44:25
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Sofie

haha låter som lördagen också blev rolig :D

2008-03-03 @ 19:45:36
URL: http://hotstuffs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback