stockholmsshoppingen del 1 - LUSH

jag gick egentligen in till butiken lush för att hitta en present till mamma, men kom ut med lite mer än det! :]
det är lätt att älska lush eftersom deras sortiment känns annorlunda, genomtänkt och lyxigt.
jag kan utan tvivel säga att ALLA kommer att hitta sina personliga favoriter där.

det jag gillar hos lush är den personliga servicen och framförallt deras testpolicy vilket kort och gott går ut på att de inte alls testar på djur och inte heller beblandar sig med företag som utför djurtester.

lush har butiker i göteborg, luleå, stockholm, västerås, gävle och uppsala. tyvärr inte i skåne - ÄN!
snart öppnar även lush på center syd, så jag vill verkligen uppmana alla skåningar till att besöka butiken.
det är ett paradis för alla skönhet och lyxälskare!

tills öppnandet på center syd finns lush också på nätet!

detta var vad jag kom hem med:



1. the blonde schampoo - 69kr/hg.
ja, det är schampo i lösvikt. och det känns och ser ut som tvål, men visst är det schampo.
jag var först lite skeptiskt till detta, men killen i butiken var väldigt hjälpsam och berättade lite mer om det.
schampot är speciellt framtaget för blont hår. det innehåller massor av kamomill samt färsk organisk citronjuice och ringnblomsinfusion för att intensifiera den blekta effekten på håret och för att verka lugnande på hårbotten.

du gnuggar biten i hårbotten så att det skummar upp. (det blir precis lika skummigt som vanligt schampo).
håret känns tillochmed renare än det gör med rinnande schampo! luktar gott gör det också! :)

2. marilyn hårinpackning - 119 kr för 225 gram.
även hårinpackningen vid namn marilyn är framtagen för blondiner och är självklart döpt efter marilyn monroe - blondinernas blondin!
med två sorters kamomill, citronjuice och saffran bevarar marilyn lystern i blont hår, gör håret mjukare, glansigare och vackrare!

jag har inte testat hårinpackningen än, men jag fick ett superbra tips från en på lush;
sätt marilyn i TORRT hår innan du ska ut på balkongen eller uteplatsen och njut av solen eller drick en kopp te i 30 minuter innan du sköljer ur inpackningen och sen tvättar håret som vanligt. det ska då bli som silke. jag tänker i alla fall testa det! :)

3. demon in the dark, tvål - 39/hg.
detta är tvålen jag köpte till mamma. jag tyckte att den luktade så härligt friskt och uppiggande. gillade färgen på den också! ;]
den doftar av färsk mynta, äppeljuice och pepparmint. doften smyger sig långt upp i näsan och sätter fart på hjärnan! betydligt bättre att använda på morgonen än kaffe! ;P

PS. kanske ska tillägga att detta bara är en VÄLDIGT liten del av sortimentet. det finns allt från badbomber och bodybutters till deodoranter och parfymer!


Kommentarer
Postat av: anna

hårinpackningen låter superbra! funderar på att beställa den! =)

2007-08-15 @ 11:42:42
Postat av: mikaela

anna: gör det! :] jag har ju iofs inte hunnit prova det själv än, men jag kan inte tänka mig annat än att det skulle vara bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback