the devil wears prada

40340-254

nu har jag sett den! THE movie. filmen som skulle vara årets chick flick.
jag lovar att jag inte ska berätta för mycket, men jag måste säga att jag är besviken.
fast vad annat väntade man sig egentligen?
det känns inte riktigt som att storyn är den samma. pojkvännen heter liksom inte ens alex, för han heter nate. why?
och så saknade jag sångerna av andy och dörrvakten när hon skulle in på elias-clark.

..after all så känns det rätt skönt att jag inte la ut dom 90 kronorna på bion.

betyg: XXX (av 5 möjliga)



Kommentarer
Postat av: Petra

Åh, vilket program laddar du ner med?

Postat av: mikaela

petra: innan laddade jag ner med dc++ bara, men nu har jag gått över till azeurus (ett program man måste ha för att kunna ladda ner från thepiratebay.org)

2006-08-10 @ 11:27:40
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Emelie.

Åh, boken var grym.
Borde man kanske strunta i filmen då för att "bevara bra-känslan"?

2006-08-10 @ 19:03:07
URL: http://e1989.blogg.se
Postat av: doh

jag har en fråga, jag gillar inte chiclit eller vad det nu kallas. jag tycker verkligen det är skittråkigt och töntigt med böcker där det bara tag och namedroppas hela tiden , och där allt går ut på att huvudpersonen ska hinna med sitt hektiska superfantastiska jobb och shoppa och umgås med polare samtidigt.

borde jag hålla mig borta från djävulen bär prada då?

är lite nyfiken på den men vill inte slänga bort tid på ännu en kass bok, hjärndöd bok(undvik the nanny diaries, omg snacka om kass bok)

2006-08-10 @ 20:53:20
Postat av: mikaela

emelie: nja, kanske.. fast det känns väl lite tråkigt att bara strunta i filmen också? man kommer nog över att den inte var så bra! ;]

doh: jadu, bra fråga. självklart innehåller den en del namedropping. och hon har ett hektiskt superfantastiskt (?) jobb. det är inte en jättebra bok, så satsa på någon annan istället. (även om jag verkar vara den enda som tycker så)

2006-08-10 @ 21:03:58
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Martina

Jag tycker faktiskt filmen är bra :)

2006-08-11 @ 00:33:17
URL: http://martinafriberg.blogg.se
Postat av: doh

ok tack :) ska hålla mig undan då , ska nog ta och läsa the decameron som jag köpte i italien för några år sedan :D av någon anledning har den stått orörd i bokhyllan :p

2006-08-11 @ 19:56:59
Postat av: lenie

åh, nu måste jag ladda ner den. NU NU NU :D

2006-08-11 @ 22:58:58
URL: http://leenajoutsemo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback