nya sandaler

när jag var i london i påskas gick jag och tittade på massa fina sandaler. jag älskar sandaler med mycket krimskrams på. jag köpte tyvärr inga då och det har grämt mig lite nu i efterhand.
för någon månad sedan var jag och syrran inne på tara här i göteborg. de har sjuukt mycket fina grejer men dessvärre väldigt dyra. då föll jag direkt för dessa sandalerna, men priset på 2500 kändes inte helt ok. idag när jag gick förbi var de nersatta 50% och jag var tvungen att prova dom. tyvärr så var dragkedjorna väldigt tröga vilket bidragit till att flärpen (??..som man drar i) åkt av. det var likadant på alla paren, så det gjorde att jag blev mycket tveksam.

efter lite överläggning (övertalning) från kollegor och personalen som erbjöd sig att lämna 60% rabatt istället slog jag till. en kollega tipsade mig om att gnida stearin på dragkedjorna så det har jag sysslat med en stund nu samtidigt som jag dragit dom upp och ner. jag satte också dit två nyckelringar så att jag har något att dra in.

slutsats: väldigt nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback