stoppljus

sawadee från thailand.
hemma nu efter en ganska lång men rolig dag.
åt frukost hemma i huset redan vid klockan 8 imorse (klockan är 21:15 här nu, så att ni är med.) och sen kom det en bil och hämtade oss för att köra till stranden. (ja, man blir hämtad och lämnad här hela tiden. det är för långt att gå och det finns inte bussar direkt).
från stranden åkte vi först ut till turtle island där det fanns uppfödning av sköldpaddor, allt från mini till jättar.
man fick även se sköldpaddor ute i havet och slänga i lite fish till dom.

efter lite mer än en timme där åkte vi vidare till nästa ö; paradise island.
kristallklart vatten och vit sandstrand. jättemysigt att vara där och så fick jag prova på att snorkla lite.
det var ganska coolt, men jag fick panik efter ett tag.

sista ön var dock inte så mycket att hänga i julgranen. fanns bara någon national park och havet gick inte att bada i för det var stenig botten och blev aldrig djupt.

nu ikväll har vi varit på kim's beach och ätit på deras restaurang.
ska försöka leta upp lite bilder från dagen. men nu är datorn asvarm att ha i knät, så jag får läsa lite tidningar istället. ;]

hoppas att ni har det bra där hemma!

update: just det. glömde komma till rubriken. fan vad jag bränt mig idag. ser ut som ett jävla stoppljus i huvet. måste ha missat att smörja allra längst upp i pannan vid hårfästet, för där gör det så satans ont. har lagt på ett tjockt lager med försvarets hudsalva nu. hoppas det lindrar lite. hej finnar! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback