första dagen

hemma igen efter en lång första dag.
skolan började med lite info och get-to-know-each other.
fick även lyssna på en föreläsning av årets mediesäljare 2009.
sista punkten på schemat var en gruppuppgift som gick ut på att öka värdet på en tändsticksask.
vi började med att byta bort den mot en tändare, sen bytte vi tändaren mot en cola, colan mot en pizza, pizzan mot en slips och slutligen pizzan mot ett presentkort på ett besök på kallbadhuset här i båstad.
därefter kände vi oss ganska nöjda innan vi fick höra att det var andra grupper som kommit upp i ett värde av ca 1400, en annan grupp hade slutat med en filippa k-jacka. men men, det var en kul uppgift i alla fall.

därefter hann jag hem och slängde i mig två mackor innan jag cyklade tillbaka till skolan där vi var ett gäng som skulle se mff-hif. och slutligen hamnade vi hos en i klassen och drack ett par glas vin. himla trevlig första dag måste jag säga!
nu blir det läggdags! godnatt.

Kommentarer
Postat av: elmo

Vad pluggar du för något? (:

Postat av: sandy

nähä fan vad sjukt! kommer du ihåg emelie andersson som gick i min klass på månsaboskolan? hon går samma utbildning haha och var med i den gruppen som fick filippak jackan! haha världen är så jävla liten.

2009-09-01 @ 14:12:52
URL: http://cottonstyle.co.uk
Postat av: nad

hur gjorde ni mer exakt? alltså själva uppgiften, vem bytte ni tändsticksaskan med osv? lät intressant!

2009-09-01 @ 15:54:52
Postat av: mika

elmo: jag läser till mediesäljare på akademi båstad. :]



sandy: haha, i know! hon går i min klass :P



nad: vi fick tändsticksasken på skolan, gick ut på "stan" och hittade en tjej som ville byta en tändare mot den. sen gick vi in på ett cafe och frågade om hon kunde byta något mot tändaren, då fick vi colan. vidare in på en pizzeria som bara sålde pepsi medan ägaren älskade cola, så colan blev till ett presentkort på valfri pizza. in i en klädbutik där ägaren gav oss slipsen mot pizzan och slutligen gick vi till hotell skansen och de behövde en slips eftersom folk ibland glömmer saker så vi fick presentkortet på kallbadhuset av dom. :D

2009-09-01 @ 20:51:39
URL: http://kela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback