ebayresa

40340-2307
har tjatat om att jag vill resa hela dagen.
nu har jag påbörjat en resa; ebayresan.
har ju fått eget visakort nu så att jag kan regga det på paypal.
allt känns jäkligt nytt och lite läskigt. gillar inte att det är på engelska, haha!

om bara hotmail hade funkat så skulle steg 1 (bli medlem på ebay) och steg 2 (bli medlem på paypal) vara klart.
steg 3 blir min första beställning - jag förbereder mig på att pengarna kommer att försvinna eller att jag kommer att få betala 10 000 i tullavgifter.


UPDATE: nu har jag gjort mitt första köp! ett par vita converse. från usa. så man riskerar ju tull, men jag hoppas att jag slipper det! 308 kr gick kalaset på med frakt och allt. hoppas nu att allt går bra..

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror att om man skulle bli lurad på ebay så kan paypal ersätta dig eller något liknande. Jag har faktiskt bara råkat ut för tull en gång. Men ett tips är att be säljaren att skriva ner värdet på varan och sätta det som "gift" :) Lycka till :)

Postat av: mikaela

anna: nu får vi hoppas att allt går fint bara! aah, är superspänd!

2008-02-26 @ 16:25:32
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Anna

Jag kan inte komma på hur mycket tull jag fick betala i svenska kronor men jag vet att det är cirka 25%. Men för så lågt belopp som 300 så tror jag att du klarar dig. :)

2008-02-26 @ 16:37:08
URL: http://stylebyanna.com
Postat av: Sandy

Worr not, när du betalar via PayPal är det omöjligt att bli lurad på pengar. a) du är försäkrad av PayPal att de inte använder dina kontouppgifter (och de är ett så pass stort företag att de aldrig skulle göra det) och b) paypal funkar som så att de skickar ett mejl till säljaren om att de fått in pengarna och när de fått bekräftelse att varan är skickad leverar de pengarna till säljaren. alltså, säljaren får inga pengar utan att varan är skickad och du får ingen vara utan att pengarna skickats! med andra ord, mycekt bättre än tradera.

och eBay är fucking fabulous, allting finns där.

2008-02-26 @ 16:52:21
URL: http://sandyarfashion.blogg.se
Postat av: mikaela

anna: ja, vi får hålla tummarna för att det inte blir någon frakt. jag har iaf redan fått mail om att det har skickats! :D

sandy: aah, fan vad bra! då får jag lita på det då! ;P kommer väl bli ebayholic nu. haha! fabulous is the word! ;D

2008-02-26 @ 23:12:10
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Nathalie

men mikaela du skulle ju betsälla ett par till mig också!!!

2008-02-27 @ 16:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback