so much to do

tjingeling kära vänner!
vad kul att ni har kommenterat mycket idag. :]
bloggen blir så mycket roligare om den fungerar som en diskussionsplats.
så fortsätt med det! ni andra x antal hundra som läser men är tysta kan ju också slänga in ett litet hej? ;]

idag har jag äntligen tagit tag i ansökan till skolan.
det är typ 700 grejer som ska skrivas i och skickas med.
nu har jag åtminstone påbörjat det här projektet.
imorgon (om jag inte ska jobba) tänkte jag skriva ett personligt brev och motivera varför jag söker. (kan ju vara så att man vill bli journlist om man söker till journalistlinjen?)

en annan sak jag ska göra imorgon är att söka jobb. 8 stycken har jag sparade.
ååh, jag är trött på livet just nu.
varför får inte jag ha ett superduperkul jobb? eller varför är jag inte i västindien och chillar? eller lever ett sjudundrandes vilt studentliv (minus plugg)?
ge mig åtminstone en vacker pöjk jag kan beklaga mig hos.

någon som vet hur man blir av med torra läppar?
jag tror inte på lypsyl.
och kyssar fungerar inte. (i know cause i spent sunday night at A:s)

jag tror jag ska kalla honom justin framöver. det är i alla fall ett namn. dock inte hans riktiga.  
han hade nog glömt att jag bjöd hem honom. eller åtminstone tjatade jag inte på honom direkt. haha!

thinking about writing in english as my blogpartner
sandyrt. (when i visited her blog right now i noticed our latest posts are named amost the same. that's creepy)
i would practice my english A LOT! but no.. i won't do it.
it fits her blog better. and i wouln't want to be a copycat, right?

nu ska jag börja skriva en novell. jag har första meningen i huvudet.
sen slutar jag nog med den igen.

Kommentarer
Postat av: sandy

Kör hårt Mikaela, man förbättrar verkligen sitt engelska språk. Jag får sitta med lexin uppe och slå upp de märkligaste orden (magkatarr, eeh?) så det är sjukt nice!

Och copycat.. Hahaha. Det skulle väl vara mer copycat att blogga på svenska eftersom att det är så få som gör det i jämförelse med hur många som bloggar på engelska ;)

Postat av: Freja

Haha, jag brukar köra typ en gång i veckan med nån sorts homemade blandning av olivolja och socker och skrubba läpparna, sen smörja in dom med nån konstig special kräm som är jättebra för läpparna. Kan inte namnet på tuben just nu, men skrubben kan du ju köra på iaf! :)
Och sen, finns ju oxkså make up store's tre delade variant med peeling, glans och återfuktningsmask för läpparna. Vardagslyx, må jag säga, haha !

2008-04-02 @ 01:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback