ambitiös

jag har den senaste timmen suttit upptagen med att planera min framtid.
jag kom in på att jag ville läsa i lund (mest för att det verkar vara så mysigt att vara student där, haha!), och då verkar juridikprogrammet vara det mest intressanta.
den med lägst intagningspoäng hade 18,8 vid senaste antagningen.
jag har just nu 17,7. en bit kvar alltså.
men jag ska ju läsa journalistlinjen i skurup också!

imorgon ska jag gå till komvux och prata med en studie- och yrkesvägledare.

men först och främst hoppas jag att de ringer från jobbet imorgon och säger att jag får det!
sen får jag utgå därifrån!

förresten.. är det någon som har någon erfarenhet utav att överklaga ett betyg?
går det överhuvudtaget?

Kommentarer
Postat av: e

det går att överklaga, helt klart. jag har lyckats med två-tre betyg. lättast är nog att överklaga innan man tar studenten, vilket jag antar att du gjorde för ett år sedan? men jag tycker helt klart att du skall försöka. det värsta som kan hända är ju att du får ett nej. kämpa på!

2008-04-29 @ 09:09:55
Postat av: johannagron

jag och emme överklagade ett betyg efter studenten. vi tog med hennes arbete, som hade fått ett G, och ett annat arbete som hade MVG..

efter att gymnasierektorn och mediarektorn hade kollat det så fick emme mvg på sitt :)

Grattis i efterskott förresten:)

2008-04-29 @ 10:36:19
Postat av: mikaela

e: jaa, jag tog ju studenten förra året.. men jag ska kämpa, absolut!

johannagron: tack så mycket först och främst!
så det är alltså till skolan man ska gå? kan dom ändra det i betyget då? trodde man behövde gå till skolverket eller något sånt? tell me gärna more. ;D

Postat av: nad

ingen aning om det går att överklaga såhär sent, fast du kan ju lika gärna försöka. o göra högskoleprovet o sånt där innan du söker. lund är bäst! så jäävla mysigt och kul med en hel stad med i stort sett bara ungdomar. aah! fast man ska helst bo där också, jag bor i hbg nu ju o det blir inte samma grej att plugga där då. bor man där kommer man gå ut en massa och sånt också. ååh älskar lund! och att plugga ärdet roligaste någonsin. nästan. :P

2008-04-29 @ 12:09:42
Postat av: johannagron

vi gick till skolan med det. har för mig att emme ringde dom och berättade om situationen.. minns faktiskt inte helt:S prata gärna med emme! hon var hjärnan bakom det ;P

2008-04-29 @ 12:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback