max factor 2000 calorie mascara - curved brush

då har jag provat mascaran.
det är fortfarande inte den perfekta mascaran, men den gav mycket svärta och kändes faktiskt bra.
det bästa var nog att den hade en böjd borste, vilket gjorde det lätt att komma åt fransarna längst in vid ögat.
priset var också bra. 120 kronor kostar den på lindex, men jag hade tur och hade 25% rabatt.



1. helt osminkat öga.
2. målade överögonfransar.
3. målade överögonfransar + eyeliner.
4. helt målade ögonfransar + eyeliner.

här visar jag lite olika sätt att använda mascara på.
för att få en helhetsbild så håll utkik i outfitinlägget som kommer snart!

tänkte komma med två mascaratips nu när jag ändå är i farten;

tips 1: måla bara överögonfransarna. det ger en illusion av ett större öga och öppnare öga. det ser inte så jättebra ut på min bild, men prova själva så får ni se! :]

tips 2: om du är en av dem som tycker att mascaran torkar fort så prova detta! när du öppnar mascaran så dra inte bara upp borsten utan "snurra" upp den, då kommer betydligt mindre luft in i flaskan. under tiden du målar kan du lägga något för öppningen och sen när du ska stoppa ner borsten igen så snurra ner den igen!


Kommentarer
Postat av: Annika

Du har väldigt snygg form på ögonbrynen! Själv lyckas jag aldrig plocka mina bra. Tyvärr.

Postat av: mikaela

annika: haha, jag har inte plockat mina på ett halvår kanske.. vilket kanske syns! gillar dem inte alls, men tack så mycket! :]

2007-09-23 @ 19:18:02
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Sussi

Vackra ögon du har! :)

2007-09-26 @ 15:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback