förkylning

min syster har varit förkyld ett par dagar nu, och jag hoppades innerligt att jag skulle slippa det.
det började med några nysningar igår. och imorse vaknade jag med täppt näsa och tjock i halsen.
hellre megasjuk med typ halsfluss som man kan få penicillin mot än att vara förkyld - det kan man ju vara hur länge som helst.

nu har jag i alla fall tagit min pojkväns specialarkur mot förkylning och hoppas att det ska försvinna så gott som helt tills imorgon.
kuren;
1 ipren.
1 kopp te med honung i.
1 knäckemacka helt täckt med rå vitlök (som sen döljdes så gott det gick med två skivor ost).


detta ska upprepas en gång ikväll också.
JAG VS. FÖRKYLNINGEN.
jag vägrar att förlora!

Kommentarer
Postat av: Sunshine

Usch, hoppas du inte blir sjuk.
Håller tummarna. :)

Postat av: mikaela

sunshine: sjuk kan jag nog redan klassas som, hoppas bara att det går över fort!

2007-09-06 @ 15:59:20
URL: http://kela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback