recension: spraybalsam för fett hår

ja, det kommer lite recensioner här idag. hoppas ni tycker det är kul att läsa såna! :]
för övrigt så har jag ringt runt och skrivit upp mig som vikarie på olika dagis här i byn. får hoppas att man kanske får hoppa in då och då i väntan på ett annat jobb!
40340-1799
inköpsställe: de flesta affärer som säljer schampoo och balsam. ica, h&m m.fl.
märke: sunsilk.
namn: fresh for longer - leave-in spray balsam.
pris: köptes för himla längesen, så jag minns inte. inte så dyrt iaf! 
konsistens: som vatten.  
doft: vattenmelon. vääldigt gott!

mitt omdöme: mitt hår blir fett väldigt fort. jag vet att det beror på att jag tvättar det för ofta, men om jag duschar på morgonen så är mitt hår fett redan på kvällen typ, så jag måste liksom duscha varje dag.
såg att vi hade detta spraybalsamet i badrumsskåpet och tänkte testa det. testade det först en dag - ingen skillnad.
två dagar - ingen skillnad.
tre dagar - fortfarande fett hår efter 1 dag..
då gav jag upp.
det finns ju ett schampoo i samma serie.. kanske hade resultatet blivit bättre om jag använt det också, men jag vet inte om jag vågar chansa på det?!
det positiva är att det luktar supergott och håret blir lätt att reda ut (även för mig som har ganska svåruträttat hår), så det ger ju egentligen samma resultat som övriga balsam jag provat.. men det gör inte mitt hår mindre fett, vilket det var tänkt att det skulle göra.

betyg: 2/5.

Kommentarer
Postat av: nad

mitt hår blev också flottigt efter typ en dag innan när jag tvättade det varje dag. sen slutade jag tvätta det så ofta och nu gör jag det bara en gång (max två) i veckan och det blir bara fett den sista dagen när man ändå ska tvätta det. det är lite jobbigt dom första två veckorna när man ska avvänja håret och då är det lite flottigt men det är lätt värt det sen, för håret blir skitsnyggt när det inte tvättas varje dag!

2007-10-15 @ 15:28:53
Postat av: mikaela

nad: men du har mörkt hår, så det syns mycket mindre då. det syns extra mycket när man har blonda slingor, för dom blir typ gula då.
plus att jag känner mig äcklig i ansiktet om jag inte har tvättat hår. haha! :S
hur ofta tvättade du håret när du avvänjde det då?

Postat av: Little darling

har samma problem, tvättar också håret varje morgon. Vill inte gå till skolan med fett hår direkt :P men har märkt att vissa schampoon gör så att jag kan tvätta det varannan dag ist :D brabra

2007-10-15 @ 16:49:33
URL: http://littledarling.webblogg.se
Postat av: nad

jaha oj det visste jag inte.. jag tror jag började med typ var tredje dag o sen gick jag längre och längre, eller om jag började direkt med en gång i veckan eller nåt sånt. dom första veckorna vvar det flottigt men sen vänjde sig håret och nu är det aldrig flottigt..

2007-10-15 @ 16:58:22
Postat av: mikaela

little darling: några bra schampootips? :]

nad: okej, fan vad skönt! :]

2007-10-15 @ 17:04:13
URL: http://kela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback