how to get there

tjingeling mina små vänner!
ja, det blev inte mycket bloggande igår som ni märkte. var igång hela dagen!
tänkte skriva lite mer om det sen!

det är många som frågar hur jag har lyckats gå ner så mycket i vikt. vad som peppar mig osv.
för det första så bestämde jag mig verkligen för att nu gäller det.
köpte träningskort och började träna så gott som dagligen. (iaf på veckodagarna).
i början gick jag på olika pass på kvällarna, men sen fick jag gå över till att träna på morgonen när jag började jobba kvällstid.
så nu tränar jag de flesta dagarna (måndag-torsdag) en halvtimmes kondition och lite situps/armhävningar.
på lördagar och söndagar tränar jag ibland fortfarande pass.

med maten då..
jag äter fortfarande hyffsat normal mat. inte bara sallad och kyckling, här inte.
vi försöker göra maten med så nyttiga alternativ som möjligt. äter lite mindre än vad jag gjorde innan.
när jag ändå tränar så mycket som jag gör så verkar det funka!
jag äter inget sött alls på veckorna. det är väl den största skillnaden från innan då jag åt något gott i princip dagligen och gick och smååt. var i princip sockerberoende!

de första två veckorna kände jag verkligen ett STORT sug efter något att käka på när jag till exempel tittade på film med c. blev typ irriterad och så för att jag inte fick mitt socker.
men tro det eller ej så gick det faktiskt över.
jag har aldrig trott på folk som sagt att suget försvinner om man slutar äta sött, men det gör det!

nu unnar jag mig godis EN dag på helgen. unnar mig fortfarande utgång och lite fetare mat på helgen.
och det verkar man ju kunna göra.. det går ju ändå på rätt håll!
hade jag inte haft min godisdag på helgen så hade jag aldrig klarat detta. den motiverar mig!
om jag vet om att jag får käka på helgen så kan jag hålla mig ifrån det på veckorna.
man har liksom hela tiden ett mål då.

visst händer det att jag ibland inte heller orkar gå och träna.
men då gör jag helt enkelt inte det och försöker gå en annan dag istället.
viktigt att känna att man hela tiden gör något man vill!
det peppar som tuuusan när man ställer sig på vågen kan jag ju säga..

i början syns det inte mycket. men hang in there! det kommer!

en tjej efterfrågade bilder.. jag var dum nog och tog inte någon före-bild, men jag är ju långt ifrån klar med min viktnedgång så det kommer kanske före & efter-bilder senare!

på tal om mat.. nu ska vi käka på byns egna restaurang! mowhaha!
pusss!

Kommentarer
Postat av: Nummer 1

Väldigt motiverande att följa dig! Jag hoppas att det fortsätter lika bra för dig i framtiden.

2007-12-18 @ 23:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback