vilken parfym är du?

40340-971

har precis tittat på mycket mer än müsli där de hade parfymsnack.

det gjordes klart att parfymer luktar olika på olika människor, och att man förstör doften om man gnuggar parfymen mot huden. man ska istället dutta.
placeringen är bäst där man har puls för då pulserar den ut doften hela tiden!

det diskuterades också hur många olika parfymer man skulle ha.

skulle vara kul att veta lite om era parfymvanor;
kom igen och skriv nu allihopa! :]

hur många olika har ni?
vad gillar ni för typ av parfym? (sportiga, kryddiga, romantiska)
favoritparfym?


min personliga favorit just nu är
armani's white.
och den använder jag i princip hela tiden.
tidigare var favoriten calvin klein's one.

jag är också en sån typ av person som kan falla pladask för en ny doft och gå och köpa den.
men vid flera tillfällen så blir jag så less på doften att jag blir spyfärdig efter nån månad.
det har hänt med bl.a dolce & gabbana's light blue och ralph lauren's cool.

ska jag placera mig själv i ett fack så blir det i det kryddiga, sensuella och kvinnliga facket.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Keeela min lilla fis. Jag är nog precis som du! Jag älskar sensuella och kryddiga parfymer, men ocskå friska och fräscha. Jag har 3-4 som jag använder. (De andra är nästan slut eller skäbb och bara där för prydnat, haha) Mest Hugo Boss Intense (Loooove), Calvin Kleins Eternity Moment, Lacost Inspiration och J'adore av Christian Dior, fast den har jag inte själv utan sprejar alltid på när jag är hos min syster :) haha lite sneaky får man vara. Puuuuss

2007-04-03 @ 16:06:19
Postat av: Madde

Jag har också 3-5 jag anväder vid olika tillfällen. Någon lite mer sensuell och kryddig då jag ska ut och en mer fräsch och enkel på vardagar. På vardagarna blir det Lacoste-pour femme heter den bara (guldig), den har en liten vanligdoft. På kvällen använder jag Hugo Boss nya :)

Postat av: alice

ååh. D&G - the one, har jag! och D&G - Light Blue :D sen Gucci - envy me! Dom e niiice :D

2007-04-03 @ 17:06:08
URL: http://alis.blogg.se
Postat av: alice

haha jag skrev helt mongo! men iallafall så blire mest D&G :)

2007-04-03 @ 17:09:31
URL: http://alis.blogg.se
Postat av: klara

jag trodde att vi svenskor var ganska tråkiga när det gäller val av parfym och att vi väljer "trygga" dofter men icke. Har märkt att det e många som kör på kryddiga dofter. Kul ju! Mina favoriter är Dior Addict I och II, Coco Mademoiselle från Chanel och Deep Into The Blue från Escada.

2007-04-03 @ 18:44:27
Postat av: mikaela

kul att läsa om vad alla har för olika smaker! :]

2007-04-04 @ 08:45:50
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: thelin

jag har tre olika parfymer som jag använder, + att jag lånar mammas ibland! jag har min mexx - diversity parfym som jag har som vardags parfym, sen Puma create som är lite mer sportig! sen min armani guld som jag använder mest vid fest och lite förföriska tillfällen!

2007-04-07 @ 14:03:20
URL: http://elinthelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback