home and messy

40340-179jepp.
då var man hemma igen. och ändå har jag redan hunnit med att få dubbelt så många myggbett än vad jag fick under två veckor i italien OCH fått en allergisk reaktion.
det sistnämnda var helt klart värst. jag har blonderat mitt hår i ca 7 år och aldrig har jag haft några problem.
när jag skulle bleka mitt hår förra gången började det klia lite i hårbottnen och på händerna men håret fick en superbra färg så jag tänkte att det nog inte var så farligt.
det var nästan två månader sedan och idag skulle jag färga utväxten. efter cirka 10 minuter började det klia över hela kroppen och jag fick massa utslag. men eftersom jag ville få håret blont lät jag det vara i i cirka 30-35 minuter. sen kunde jag inte stå ut. jag sköljde hela kroppen på det kallaste i duschen men det kändes inte ens kallt. jag fick svårt för att andas och det kliade överallt. sedan började jag frysa och ansiktet och läpparna blev alldeles svullna så jag tog och duschade på det varmaste istället. (samtidigt som jag duschade så sköljde jag självklart ur färgen) efter någon timme och ett antal lager kylbalsam så är jag nu hyffsat återställd men håret har jag inte ens vågat ta bort handduken ifrån.
jag undrar varför det hände? självklart ska jag aldrig mer använda den färgen men jag undrar om det bara är den eller om jag har utvecklat en allergi? oh no, what to do? ska till frisören på måndag och då får jag rådfråga henne. är det någon annan som varit med om samma sak?
(jane hellen mood ultrablond var blekningen jag använde.)

nu ska jag sova. bilder och fler berättelser om resan får ni imorgon. från klockan 22:30 tills någon gång imorgon är det bara jag och pojkvännen.
nighty!



Kommentarer
Postat av: Martina

Usch! :/ en kompis till mig tåler inte hårfärg och sånt, hennes huvud svullnar upp och hon får stora sår i hårbottnen.. numera gör hon bara slingor med hätta, fast det reagerar hon också på, fast inte lika mycket iom att färgen inte kommer i kontakt med hårbottnen. Hade jag varit du hade jag inte vågat färga det igen :/

Postat av: mikaela

martina: uschnej, jag vågar inte färga det igen. i alla fall inte innan jag vet vad det är!

2006-07-22 @ 10:25:23
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Linda

Det var en allergisk reaktion. Usch stackars dig! Gå till en salong ist och fråga om du kan köpa färg där. Eller testa en mkt ljus färg ist för blondering för det är sååå starkt för håret. Om du nu ska fortsätta färga hemma vill säga :)

2006-08-07 @ 21:34:34
URL: http://mielleux.blogg.se
Postat av: Sofia

Hejsan exakt sådär undrade jag idag är det hårfärgen det är fel på eller har jag utvecklat allergi mot blondering.Jag blev röd i hela ansiktet idag o kliades över hela kroppen frågade du din frisör va de kunde bero på?.Jag har färgat håret i flera år precis som du. Aldrig fått nå problem men nu senaste året med mood hårfärg. jane hellen mood blond använde jag som på bilden. mvh/Sofia

2008-03-03 @ 19:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback