bokmal

Hittade en kul och annorlunda lista hos Legally Blonde och eftersom jag inte har så himla mycket att göra denna måndagkväll så fyller jag i den! :]

1) En bok som förändrade ditt liv?
Vet inte om det finns någon speciell bok som har förändrat mitt liv. Skulle väl isåfall varit alla böcker jag läst det senaste året som fått mig att vilja skriva en egen bok. Exempel; Denise Rudberg - Väninnan, O.s.a, Storlek 37 och Jenny S.

2) En bok du läst mer än en gång?
Kan inte komma på någon bok jag läst mer än en gång. Möjligtvis någon Tvillingarna-bok tidigare i min barndom.

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Detta var en klurig en.. Tänkte först vara tråkig och säga Bibeln men nääe... Nej, jag kommer inte på 40340-246någon. I alla fall skulle det varit en som var lång (!!) och rolig.

4) En bok som fick dig att skratta?
Ja, på tal om roligt i förra svaret. Jag skrattar ofta när jag läser! Så fort det händer något kul eller om någon säger något roligt så skrattar jag för att jag kan se hela scenen framför mig. Kanske Systrar i jeans som exempel?

5) En bok som fick dig att gråta?
Gråta till böcker gör jag nog inte lika ofta som jag skrattar men det finns en del som väckt starka känslor. Bl.a Pojken som inte fanns av Dave Pelzer och Bakom stängda dörrar av Kristina Hansen. Jag har nog bara gråtit till självbiografier nu när jag tänker efter. Dom känns så äkta.

6) En bok du önskar hade skrivits?
En bok av mig. (AV mig, inte OM mig)

7) En bok som inte borde skrivits?
Kanske ännu en av dessa dokusåpakändisars "The story of my life". (MEN jag har inte läst den så jag ska inte döma så hårt)

8) En bok du just nu läser?
Stor i käften av Joyce Carol Oates. Väldigt lättläst. Och jag tror att jag har bestämt mig för att den är bra. Får nog komma med en närmare recension när jag läst klart den.

9) En bok du tänkt läsa?
Oj oj oj, det finns en himla massa! Marjaneh Bakhtiari's Kalla det vad fan du vill står nog näst på tur.

Ta gärna efter listan med egna svar och let me know så att jag kan läsa!


Kommentarer
Postat av: Cassie

Oh, bra lista (; lånar den senare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback